دومین جشنواره فیلم کوتاه سپهر

ازسوی مؤسسه آموزش عالی سپهر اصفهان برگزار می‌شود.

به گفته روابط عمومی موسسه آموزش عالی سپهر دانش معاصر، دومین جشنواره دانشجویی فیلم کوتاه سپهر از سوی مؤسسه آموزش عالی سپهر اصفهان از روز شانزدهم خردادماه 1401 آغاز و تا نوزدهم این ماه ادامه داشت.

در نخستین روز جشنواره برابر با شانزدهم خردادماه و از ساعت 16 تا 18 فیلم‌های«زاینده‌رود به گاوخونی نمی‌ریزد» ساخته ناصر قائدی، «آلزا» به کارگردانی فاطمه عبدالهی، «میرا» اثر امیرحسین ریاحی، «سینما رفتن بدون سیما» ساخته سیما فرناز زارعیان، «آهو» به کارگردانی محمدحسین نریمانی، «نرمش» به کارگردانی شاهین علیخان‌پور و فیلم «خارج از زمان» ساخته علی تقدسی در عمارت تاریخی سعدی اصفهان اکران گردید همچنین از ساعت 18 و 30 دقیقه نیز کارگاه «فراتر از داستان کارگردانی کنیم» با حضور شهرام مکری برگزار گردید.

در روز هفدهم خردادماه و از ساعت 16 تا 18 فیلم‌های «بی‌بند و باد» ساخته بهاره عنبرزاده، «تراداد» ساخته محدثه تیموری، «احمق» اثر صادق اشجر، «خانه اصفهان» ساخته ماهان منصوریان، «سال صفر» به کارگردانی کریم سادات فر، «فال» اثر دنیا قربانی نژاد و همچنین فیلم «مرد ابری» به کارگردانی شاهین جلالی اکران گردید و برنامه کارگاهی جشنواره با حضور احمد الستی و با عنوان «تخیلات بزرگ، فیلم‌های کوتاه» با حضور احمد الستی در ساعت 18 و 30 دقیقه برگزار گردید.

همچنین  فیلم‌های «برانازا» اثر رسول داوری، «دریبل» ساخته نازآفرین حسن‌پور، «توت خشک» ساخته احمدرضا سیستان، «ترس خود را جابه‌جا می‌کند» به کارگردانی ایمان صالحی، «ماجان» ساخته فردین انصاری، «تشویش» اثر محمد پارسا و «کانیبال» به کارگردانی مهتاب فرهادی از برنامه‌های سومین روز این جشنواره در روز هجدهم خردادماه بود که ساعت 16 تا 18 اکران گردیدند.؛ برگزاری نشست «انتقال تجربه» همراه با عادل تبریزی و اکران فیلم کوتاه «ضدضربه» نیز از دیگر برنامه‌های روز سوم جشنواره است.

نوزدهم خرداد نیز فیلم‌های «اسفوماتو» ساخته امیرعلی میردریکوند، «رسوخ» ساخته مهدی احمدیان، «لوپ» اثر مریم جاویدان، «هیرودو» با کارگردانی سروش باغبانی، «دیگر» ساخته سامان حسین پور و «گارسون» به کارگردانی زهرا عسگری اکران گردید

دومین جشنواره دانشجویی فیلم کوتاه «سپهر» با معرفی برگزیدگان و اهدای جوایز، پنجشنبه گذشته 19 خرداد در سالن سینما سوره حوزه هنری استان اصفهان به کار خود پایان داد.

داوری دومین جشنواره دانشجویی فیلم کوتاه «سپهر» را غلامرضا آزادی، عادل تبریزی، مرتضی آتش زمزم، فریدون نجفی و میر ولی الله مدنی بر عهده داشتند.

در این دوره، ۳۲ فیلم از بین ۱۵۰ فیلم متقاضی شرکت در جشنواره به بخش مسابقه راه یافتند که در دو بخش مستند و داستانی به رقابت پرداختند.

برندگان جوایز فیلم های داستانی دومین جشنواره فیلم کوتاه «سپهر»:

-بهترین فیلم کوتاه داستانی: فیلم فال با کارگردانی. دنیا قربانی نژاد.

-بهترین کارگردانی فیلم کوتاه داستانی: شاهین جلالی برای فیلم مرد ابری.

-بهترین فیلم از نگاه خلاقیت و نوآوری: مجید ابراهیمیان  برای فیلم دریچه.

-بهترین فیلمنامه: سامان حسین پور برای فیلم دیگری.

-بهترین فیلمبرداری:  ایمان صالحی  برای نرمش با کارگردانی شاهین علیخان پور.

-بهترین تدوین: مرضیه خان احمدی برای فیلم ترس خودش جا به جا می‌کند با کارگردانی ایمان صالحی.

این جشنواره برای جایزه زاون قوکاسیان هیأت داوران جداگانه ای متشکل از غلامرضا مهیمن، محسن مزدبران، عطیه سلطانی، حمید بکتاش و عبدالحسین احمدی داشت که این جایزه به عبدالکریم سعادتفر برای فیلم «سال صفر» اهدا شد.